Adelaide & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van markinkangoeroeland - WaarBenJij.nu Adelaide & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van markinkangoeroeland - WaarBenJij.nu

Adelaide & Kangaroo Island

07 Augustus 2012 | Australië, Adelaide

Na 8 dagen Outback zijn we weer in een stad aangekomen. We zijn nu in South Australie in de stad Adelaide. De stad staat bekend om de vele kerken. Adelaide is een mooie stad. Veel grote gebouwen in een oude stijl, veel kerken, een groot park en een botanische tuin.
We voelen in Adelaide pas echt dat het in Australie op dit moment winter is. Het is 15 graden, er staat een fris briesje en soms valt er wat miezer. Niet te vergelijken met onze winter, maar na twee weken alleen maar zon en 25+ graden is het even aanpassen.

Het leuke aan Adelaide is dat er veel dingen gratis zijn, zoals fietsenhuur, musea, een klein tramlijntje en veel WIFI-spots. Zo hebben we fietsen gehuurd om naar het strand te fietsen. Jammer genoeg had ik een pracht fiets waar maar liefst 5x de ketting vanaf viel. Het is totaal 30 km fietsen, maar prima te doen met een klein zonnetje. Het is een leuk stuk fietsen langs een riviertje dat uitmond in de zee. Het strand is prachtig en kan me voorstellen dat het hier goed vertoeven is in de zomer.
Naast fietsen huren hebben we ook een kerk, het art museum en het historisch museum bezocht. Het art museum had een paar toffe exposities. Het historisch museum bezorgde ons een overkill aan speren, boemerangs, kookgerei etc. van Aboriginals, maar toch even cultureel gedaan.

Onze tijd in Adelaide hebben we vooral gebruikt om veel rond te lopen in de stad zelf en wijken rondom het centrum, maar ook om de aankomende 1,5 week van onze trip te plannen. Dat moet ook gebeuren en na wat vergelijken kiezen we er voor om twee dagen naar Kangaroo Island te gaan. Het eiland staat vooral bekend om al zijn wildleven. Het begon al met een walvis in de baai bij de ferry. Tijdens de twee dagen op het eiland zien we zeeleeuwen, Nieuw Zeeland zeehonden, walibi’s, koala’s en natuurlijk kangoeroes. Wat erg tof was is dat we met een groep het strand op mochten waren ongeveer 50 zeeleeuwen lagen. ’s Avonds was het tijd voor een barbecue met kangoeroevlees (hoe kan het ook anders), waarna we buiten een kampvuur maken en nog een aantal biertjes drinken.
De tweede dag staat teken van de natuur. Het eiland heeft langs de kust een aantal rotsen die redelijk indrukwekkend zijn. Remarkable rocks zijn grote stukken rots die bij een vulkaanuitbarsting zijn gestold en staan nu als een soort kunstwerk te pronken. Het is grappig, want de brokken steen lijken samen op een kameel. Ook gaan we naar de Admirals Arch. Het is een indrukwekkende uitholling. Het een gigantische boog en het leuke eraan is dat de golven er voorlangs kapot slaan en in de boog liggen een heleboel zeehonden te luieren. Het is een mooi beeld.
We sluiten de tour af met duinboarden. Op het eiland ligt ook een zandvlakte met duinen. Helaas gaat het duinboarden moeizaam, omdat het zand vochtig was. Gelukkig konden we nog wel een beetje snelheid maken met de houten snowboards toen we ons van een extreem steile helling gooide. Het was een mooie einde van de trip naar Kangaroo Island.

Morgen gaan we met een auto richting de Great Ocean Road.