Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van markinkangoeroeland - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van markinkangoeroeland - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: markinkangoeroeland

02 Juli 2012 | Australië, Brisbane

Vanaf het begin dat we in Brisbane verblijven doet het me denken aan Vancouver. Een relaxte sfeer, een mooie stad en heel veel sportieve mensen. We hebben totaal 4 dagen in Brisbane, wat eigenlijk iets te veel blijkt. De stad heeft een goeie sfeer, maar weinig echte eyecatchers.

Het mooiste deel van de stad is South Bank. Het ligt tegenover het centrum aan de overkant van de rivier en is eigenlijk het sfeervolle deel van de stad met een draaimolens, kroegjes en een aangelegd ‘strand’ waar vooral kleine kids zandkastelen bouwen en zwemmen. Er is veel leven op South Bank van mensen die lopen, relaxen en barbecueën langs de boulevard.
Als je een stukje doorloopt over South Bank kom je bij Kangoeroe-point. Iets wat eigenlijk niks met kangoeroes te maken heeft. Het is een soort klif dat aan de overkant van Brisbane centrum ligt (evenals South Bank). Als ik in Brisbane zou wonen zou ik zeker twee keer per week een rondje Kangoeroe-point en South Bank hardlopen. Lijkt me heerlijk!

In Brisbane hebben we ook gelijk kennis gemaakt met rugby. De finale tussen Queensland (staat waar Brisbane in ligt) en New South Wales was in Brisbane. De hele dag hebben we alleen maar mensen met Queensland rugby shirts gezien en de pubs zaten vanaf ‘s middags al vol. Wij als non-rugby kenners de pub in en lieten ons de regels vertellen. Prachtig hoe de fans van beide teams naast elkaar in de pub stonden zonder enige problemen. Queensland won met 21-20 door een fieldgoal vanaf 43 meter.

Het mooiste wat we hebben gevonden in Brisbane was Mt. Cootha. Dit is een uitzichtpunt wat ongeveer 10 km buiten Brisbane ligt. Het is aan te lopen (wat wij hebben gedaan), maar de bus is een betere optie. Je kan vanaf het punt in de heuvels uitkijken over heel Brisbane en buitenwijken.

Op onze laatste dag hadden we eigenlijk heel Brisbane wel gezien. We zijn met de bus naar Walkabout Creek gereden. Dit was niet meer dan een meer in de bossen, waar je omheen kon lopen. Wel even lekker, want de stad waren we even zat.
Op naar het noorden. Op naar de stranden. Op naar Noosa!