Townsville & Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van markinkangoeroeland - WaarBenJij.nu Townsville & Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van markinkangoeroeland - WaarBenJij.nu

Townsville & Magnetic Island

Door: markinkangoeroeland

15 Juli 2012 | Australië, Townsville

We hoorden positieve verhalen over Townsville. Het zou een gezellig dorp zijn en veel backpackers horen we ook over Magnetic Island. Een eiland waar je met de ferry vanaf Townsville heen kan.

Townsville zelf is een dorp waar vooral backpackers blijven hangen om te werken. In de hostels waar we verbleven zaten mensen al enkele weken terwijl ze in de haven of op het platteland werkte. Het centrum van de stad is klein en eigenlijk niet heel boeiend. Aan de overkant van de rivier zat nog wel een straatje met leuke eetcafés, maar daar houdt het centrum ook bij op. De enige reden voor ons om Townsville aan te doen was het wederzien van mijn achterneef Matt Barneveld. Samen gezellig een middagje in een barretje aan The Strand gezeten. Het wat ons betreft hoogtepunt van het centrum van Townsville. Een strand van een paar kilometer, wat is neergelegd aan de rand van het centrum. Als het mooi weer is kan ik me voorstellen dat het niet vervelend vertoeven is.

Megnetic Island is daarentegen wel zeer de moeite waard. Het is een relatief klein eiland wat je met een scooter in een dag rond kan rijden. Het eiland staat er bekend om de koala’s die er in het wild leven. Helaas hebben wij er natuurlijk geen gezien. Wel kwamen we een groep walibi’s tegen. Deze waren zo gewend aan mensen dat je ze kon aaien en kon voeren. Het zijn net kleine baby kangoeroes, maar hoop toch nog echte wilde kangoeroes tegen te komen in de Outback. We hebben fietsen gehuurd om over het eiland te fietsen. Misschien iets te hoog van de toren geblazen, want met heuvels van 14% en 10% trappen we ons helemaal zoek. De mountainbikes waren redelijk versleten en het was dus meer een workout. Wel konden we veel van het eiland zien. Ons hostel lag aan het strand, wat bij terugkomst van het fietsen niet vervelend was. Lekker onderuit met een boek en even mijn benen rust geven. Zo mag elke dag wel zijn!

• 18 Juli 2012 - 21:13

Ingrid Monnee:

Mark, je schrijft heerlijk. Volgens mij heb je de tijd van je leven. Binnenkort wordt het voorjaar, dus het weer zal best steeds beter worden. Groetjes, Ingrid